De basisschoolperiode is een belangrijke tijd in het leven van kinderen. Wanneer kinderen deze tijd in een prettige leeromgeving doorbrengen zal dit in hun prestaties en welzijn zichtbaar zijn.
Het doel van de rebranding was de uitstraling van De Westwijzer aan te laten sluiten bij de identiteit van de school. Het gevoel van het ‘merk’ De Westwijzer moest in alles naar voren gaan komen. Dat hebben we gedaan door de ontwikkeling van een nieuw logo én een complete visuele identiteit. Naast dat we in onze studio de huisstijl ontworpen hebben, is het merk verder uitgewerkt in de in- en externe communicatie zoals de signing, het interieur, de bewegwijzering en de website.
Rol in het project
Voor de rebranding van de school zijn wij benaderd voor een advies in uitstraling en uitvoering. De school de juiste uitstraling geven én voor de leerlingen en prettige leeromgeving creëren was hierbij het uitgangspunt.
Een van de onderdelen uit het plan is de realisatie van de 3D-levensboom. De levensboom van De Westwijzer staat symbool voor de groei en ontwikkeling van de leerlingen. Deze boom heeft een prominente plaats in de school gekregen; een middelpunt waar de leerlingen kunnen zitten, leren en lezen.
In het plan is ook een advies voor kleur- en materiaalgebruik gegeven. Er is gekozen voor een hoofdkleur en vijf ondersteunende kleuren. Deze basiskleuren zijn aangevuld met de levendige groene wallcovering. Voor de aanpassingen in het interieur hebben we gebruikgemaakt van natuurlijke materialen zoals hout en metaal. Het totaalbeeld van de restyle geeft nu een betere sfeer en stemming én het concentratievermogen van de leerlingen is verhoogd.
De (deel)productie, montage en opbouw van de onderdelen zoals de 3D-levensboom, de tafels, de in- en outdoorsigning, de bewegwijzering, de wallcovering en de illustratieve led-lichtpanelen zijn op locatie uitgevoerd.
Klant : | OBS de Westwijzer |
Locatie : | Amstelveen |
Techniek(en) : | Laser en CNC gesneden acrylaat / XL Prints / Hout- en metaalbewerking |