Branding Massimo Gelato

Met vier locaties in Amsterdam trekt Massimo Gelato al sinds de opening in 2017 hordes mensen. Zomer of winter; er staan dagelijks lange rijen mensen voor de deur voor een echt Italiaans ijsje.

Instore branding Massimo Gelato

Tot in de puntjes doorgevoerd

Veel mensen denken dat branding gaat om een logo, huisstijl of een advertentie, maar er komt veel meer bij kijken. De betekenis van branding voor bedrijven gaat over het omzetten van de waarden van het bedrijf in een visuele (en niet-visuele) identiteit die het merk tot in de puntjes vertegenwoordigt. 

De ijssalons van Massimo Gelato ogen ruim en strak en zijn ingericht met weinig poespas, precies zoals de smaken van het ijs. De menuborden hebben een duidelijke heldere indeling en de gebruikte materialen voor zowel de in- als outdoorsigning zijn, net zoals de ingrediënten voor het ijs, zorgvuldig uitgekozen.

Rol in het project
Voor de opening van de tweede vestiging heeft de heer Bertonasco ons benaderd voor een advies in de uitstraling van zijn merk Massimo Gelato. Met het doel het bedrijf in de toekomst te laten groeien en te transformeren in een sterk betrouwbaar merk hebben wij met elkaar een plan voor de branding ontwikkeld.

Met dit plan hebben we vanuit de visie van het bedrijf inhoud en vorm gegeven aan het complete merk Massimo Gelato. De in 2020 door Signshop Amsterdam bepaalde branding guidelines functioneren als handvat voor het eenduidig uitvoeren van de uitstraling van het merk. Voor zowel alle communicatie-uitingen als het interieur van elke nieuw te openen winkel. Van de windowsigns en het stoepbord aan de buitenzijde tot de menuborden, de coppettes di gelato, de bedrijfskleding en vitrinepaneeltjes met de smaken binnen in de winkels.

Klant : Massimo Gelato
Locatie : 4 locaties in Amsterdam
Techniek(en) : Brand-design / Houtbewerking / Lasersnijden en graveren / Printen en snijden van vinyl